Woensdag, 5 juli 2018
|
Gerben Mourik (1981) behaalde zijn Bachelor
en Master-diploma’s Uitvoerend Musicus (met de hoofdvakken orgel en
improvisatie) aan het Brabants Conservatorium te Tilburg.
Hoofdvakdocenten waren Bram Beekman en Henco de Berg.
Daarna volgden privé-lessen bij Ansgar Wallenhorst, Naji Hakim en
Ben van Oosten.
Improvisatie cursussen werden gevolgd bij Thierry Escaich en Loïc
Maillé.
Hij heeft een actieve concertpraktijk binnen en buiten Europa. Zo
speelde hij buiten Nederland op orgelfestivals te Alpe d’Huez, New
York, Bergamo, Perm, Toulouse, Gloucester, Liverpool, Salisbury,
Ratingen, Aschaffenburg, Antwerpen, Himmerod, Düsseldorf,
Kopenhagen, Essen en Warschau.
Hij is zeer geïnteresseerd in Nederlandse orgelmuziek en speelde de
première van diverse composities van Arie J. Keijzer, Johann Th.
Lemckert en Jan J. van den Berg. De productie ‘Audite Nova’ met
opnamen van vijf Nederlandse orgels uit de periode 1950-1970 (met
20e eeuws repertoire) werd zeer positief ontvangen en werd in 2012
gevolgd door de cd Audite Nova 2 vanuit Denemarken (3 orgels van
Poul-Gerhard Andersen). In 2011/12 verschenen tevens de eerste cd’s
op zijn eigen label Vita Recordings; ‘Dialogue’ met werken van
Marchand, Keijzer, Bonefaas, Tournemire en Hakim, en ‘Choral’ met
improvisaties door het kerkelijk jaar. Beide cd’s werden opgenomen
op het Cavaillé-Coll orgel in de St. Sernin te Toulouse. Eind 2015
verscheen het derde deel van 'Audite Nova' met daarop de orgels in
de Martinskirche te Kassel en Kiliansdom te Wurzburg.
Als organist is hij verbonden aan de Grote- of St. Michaëlskerk te
Oudewater. In april 2013 werd hem de eretitel 'Stadsorganist'
toegekend.
Gerben nam deel aan diverse improvisatieconcoursen en behaalde de 1e
prijs op het Nationale orgelimprovisatieconcours te Zwolle (2003).
In 2005 won hij de 1e prijs op het internationale
orgelimprovisatieconcours te St. Albans (UK). In 2008 won hij het
Internationaal Improvisatieconcours te Haarlem; De jury kende hem
deze prijs unaniem toe. In juni 2015 behaalde hij het
praktijkdiploma Kerkmuziek aan het Conservatorium te Utrecht;
hoofdvakdocent was Mark Lippe.
Meer informatie:
www.gerbenmourik.nl
|
Programma :
|
Variaties: “O God van hemel, zee en aard” (1967) |
Jan Bonefaas |
Psalm 121 |
Arie J. Keijzer |
Symfonie I
• Introduction et Allegro
• Pastorale
• Final |
Alexandre Guilmant |
Prélude Pastoral opus 33 & Fuga over Bach (Op.41) |
Cor Kint |
Improvisatie op thema's uit het publiek |
Gerben Mourik |
|
Terug naar boven |
Woensdag, 11 juli 2018
|
Ben van Oosten
(1955) studeerde orgel en piano aan het Sweelinck Conservatorium in
Amsterdam en vervolgens in Parijs.
Op 11-jarige leeftijd kreeg Ben van Oosten zijn eerste aanstelling
als kerkorganist en vier jaar later debuteerde hij als
concertorganist in zijn geboorteplaats. Sindsdien treedt hij met
groot succes op in de belangrijkste orgelcentra over de gehele
wereld en vestigde hij zijn reputatie als een van de vooraanstaande
internationale concertorganisten.
Naast zijn uitgebreide concertpraktijk is Ben van Oosten een
veelgevraagd docent bij internationale academies (o.a. Zomeracademie
te Haarlem, McGill University Organ Academy te Montréal, Torch
Center te Seoul) en jurylid bij de belangrijke internationale
orgelconcoursen (o.a. Parijs, Chartres, Nürnberg, München,
Landsberg, St. Albans, Birmingham, Genève, Dublin).
Zijn opzienbarende cd-opnamen van het Franse symfonische
orgelrepertoire (o.a. de acht sonates van Guilmant en het complete
orgeloeuvre van Widor, Vierne, Dupré en Saint-Saëns) werden met
verschillende internationale prijzen onderscheiden (o.a. Preis der
deutschen Schallplattenkritik, Choc du Monde de la Musique, Diapason
d’Or). Zijn Dupré-integrale werd in Duitsland bekroond met de
prestigieuze Echo Klassik Preis 2011.
Van zijn hand verscheen bovendien een omvangrijke biografie over
Charles-Marie Widor. Vanwege zijn grote verdiensten voor de Franse
orgelmuziek werd Ben van Oosten driemaal onderscheiden door de
Société Académique “Arts-Sciences-Lettres” te Parijs.
De Franse regering benoemde hem tot Chevalier (1998) en Officier
(2011) dans l’Ordre des Arts et des Lettres. In 2010, bij zijn
40-jarig jubileum als concertorganist, werd hij benoemd tot Ridder
in de Orde van de Nederlandse Leeuw.
Ben van Oosten is als hoofdvakleraar orgel verbonden aan Codarts
(Rotterdams Conservatorium). Sinds 1990 is Ben van Oosten organist
van de Grote Kerk te Den Haag en aldaar artistiek leider van het
jaarlijkse “Internationaal Orgelfestival”. |
Programma :
|
• Sinfonia in D gr.t.
• uit Cantate “Wir danken dir, Gott” (BWV 29)
(orgelbew.: Marcel Dupré)
• “Christ lag in Todesbanden” (BWV 695 en 625) |
Johan Sebastian Bach |
Vier Skizzen, (Op.58)
• Nicht schnell und sehr markiert (c kl.t.)
• Nicht schnell und sehr markiert (C gr.t.)
• Lebhaft (f kl.t.)
• Allegretto (Des gr.t.) |
Robert Schumann |
Fantasia
(uit Sonate nr. 13 in Es gr.t., (Op.161)) |
Josef Rheinberger |
Melodia, (Op.118/6) |
Mario Enrico Bossi |
• Pièce pour Grand Orgue in A gr.t.
• Andantino in As gr.t.
(uit “Pièces posthumes”)
• Choral nr. 3 in a kl.t. |
César Franck |
|
Terug naar boven |
Woensdag, 18 juli 2018
|
Sander van den Houten (1987) is vanaf april
2017 benoemd tot organist van de Evangelisch Lutherse Kerk in Den
Haag en daarmee vaste bespeler van het beroemde Bätz-orgel uit 1762.
Tevens is hij titulair-organist van de Burgwalkerk als van de
Broederkerk te Kampen en tweede organist van de Bovenkerk aldaar.
Op zijn achtste jaar begon hij met piano- en orgelstudie bij Paul
Kieviet in Middelharnis (Z-H). Hij deed mee aan concoursen en won
prijzen op het jeugdsolistenconcours in Melissant (3e prijs), het
ensembleconcours in Oude Tonge (2e prijs) en het Buxtehudeconcours
te Zierikzee (1e prijs).
Zijn vakopleiding tot organist ontving hij aan het Rotterdams
conservatorium bij Bas de Vroome (literatuur) en Aart Bergwerff
(improvisatie) en behaalde daar zijn bachelor diploma. In 2013
slaagde hij cum laude voor zijn masterdiploma orgel aan het
ArtEZ-conservatorium van Zwolle bij Theo Jellema.
Daarnaast volgde Sander van den Houten masterclasses bij Willem
Tanke (Messiaen), Harold Vogel (Buxtehude), Jacques van Oortmerssen
(Stylus Phantasticus) en Thomas Trotter (Engelse orgelliteratuur).
Zijn werk als koorbegeleider bracht hem o.a. naar Tsjechië,
Frankrijk, Duitsland, Denemarken en Oostenrijk. Tevens maakte hij in
2013 een concertreis naar Rusland waar hij in Kostroma een aantal
orgelconcerten verzorgde.
Als dirigent is hij verbonden aan het Concertkoor Immanuël te Kampen
en de ‘Zang- en Oratoriumvereniging Raalte’. Tevens is hij cantor
van de Theologische Universiteit te Kampen. Sander volgt privé
lessen koordirectie bij Wiecher Mandemaker.
Ook is hij vaste begeleider van o.a. het Bovenkerk Kamerkoor o.l.v.
Ab Weegenaar en van het Kampen Boys Choir o.l.v. Rintje te Wies.
Sander van den Houten geeft jaarlijks vele concerten als solist,
begeleider en continuo speler. Hij heeft hij een privé lespraktijk.
Meer informatie:
www.sandervandenhouten.nl |
Programma :
|
Improvisatie |
Sander van den Houten |
Passacaglia (BWV 582) |
Johann Sebastian Bach |
Uit Sonate V in d-moll:
Deel III allegro con variazioni |
Carl Philipp Emanuel Bach |
Sonate V in D-dur (Op.65/5)
• Andante
• Andante con moto
• Allegro maestoso |
F. Mendelssohn Bartholdy |
1ère Sonate en re mineur (Op.42)
• Introduction et Allegro
• Pastorale
• Final |
Alexandre Guilmant |
|
Terug naar boven |
Woensdag, 25 juli 2018
|
Bas de Vroome (1962) studeerde vanaf
1974 bij Jacques van Oortmerssen en vanaf 1980 bij Piet Kee en Klaas
Bolt orgel en kerkmuziek aan het Sweelinck Conservatorium te
Amsterdam waar hij in 1986 summa cum laude afstudeerde. Vervolgens
studeerde hij beiaard aan de Nederlandse Beiaardschool bij Todd Fair
en Arie Abbenes waar hij cum laude afstudeerde. Hij won 8 eerste en
tweede prijzen bij nationale en internationale orgelconcoursen, o.a.
te Deventer, Nijmegen, St. Albans en Roeselare. In 1994 won hij het
2e internationale beiaardconcours te Groningen. Sindsdien jureert
hij regelmatig bij concoursen.
Hij is beiaardier in Vlaardingen, Rijnsburg, Naaldwijk, Wateringen,
De Lier en Spijkenisse en houdt zich al vele jaren intensief bezig
met schoolprojecten om de beiaard onder de aandacht van kinderen te
brengen. Bas de Vroome is als organist verbonden aan de PKN te Delft
en als zodanig hoofdorganist van de Oude en Nieuwe Kerk waar hij de
4 fraaie historische orgels bespeelt. In de Nieuwe Kerk speelde hij
bij de bijzettingen van ZKH Prins Claus, Prinses Juliana en Prins
Bernhard en speelde de trouwdienst van Prins Friso en Prinses Mabel.
Sinds 1994 is Bas de Vroome samen met Ben van Oosten, Aart Bergwerff
en Hayo Boerema verbonden als hoofdvakdocent orgel aan het
Rotterdams Conservatorium waar hij ook de vakken vakdidaktiek en
basso continuo geeft. Hij maakte 12 CD’s waaronder een integrale
opname van de werken van Hugo Distler.
Recentelijk behaalde hij zijn Artist Diploma klavecimbel bij Fabio
Bonizzoni aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. |
Programma :
|
Improvisatie |
Bas de Vroome |
Variaties “Allein Gott in der Höh’ sei Ehr” |
Jan Pieterszoon Sweelinck |
• Wer nur den lieben Gott lässt walten BWV 647
• Kommst du nun, Jesu, vom Himmel herunter BWV 650 |
Johan Sebastian Bach |
Sombere muziek over Psalm 103:8
“Gelijk het gras is ons kortstondig leven” |
Jan Zwart |
Partita “Wachet auf, ruft uns die Stimme” (Op.8/2)
• Toccata
• Bicinium
• Fuge |
Hugo Distler |
• Orgelkoraal over psalm 73: 12
“k Zal dan gedurig bij U zijn”
• Toccata, Trio en Fuga over Psalm 150
“Looft God, looft Zijn naam alom” |
Adriaan Cornelis Schuurman |
|
Terug naar boven |
Woensdag, 1 augustus 2018
|
Toon Hagen(1959) begon zijn orgelopleiding
bij Egbert Klein. Vervolgens studeerde hij hoofdvak Orgel aan het
Koninklijk Conservatorium te Den Haag. Daar behaalde hij de
diploma’s Docerend en Uitvoerend Musicus. Tevens studeerde hij
Kerkmuziek aan genoemd conservatorium. Aan het Arnhems
conservatorium behaalde hij de aantekening improvisatie. Zijn
belangrijkste docenten waren Rienk Jiskoot voor orgel en Bert Matter
voor improvisatie.
Als cantor-organist is hij verbonden aan de Grote of
Sint-Michaëlskerk te Zwolle. Hij geeft leiding aan
de Michaëlscantorij, die medewerking verleent aan de maandelijkse
Michaëlsvieringen in de Grote of Sint- Michaëlskerk en aan het
Michaëlscantatekoor dat meewerkt aan de cantatevieringen in deze
kerk.
Toon Hagen is mede-oprichter van het Zwolse orkest Musica Michaelis,
een orkest van professionele musici dat in 2008 ontstaan is uit de
cantatevieringen. Tot juni 2010 was hij tevens artistiek leider van
dit orkest.
Toon Hagen is actief als concert-organist, heeft een
privé-orgellespraktijk en is werkzaam als componist van orgel- en
kerkmuziek. Hij geeft zijn composities in eigen beheer uit. Zijn
orgelspel is inmiddels op een zevental cd’s vastgelegd. In 2013
verscheen een opname van Canto Ostinato van Simeon ten Holt, in een
bewerking voor orgel, opgenomen op het Schnitgerorgel in Zwolle.
Meer informatie:
www.toonhagen.nl |
Programma :
|
• Praeludium in e (BWV 548a)
• Triosonate nr. VI G-Dur (BWV530)
- Vivace
- Largo
- Allegro
• Fuga in e (BWV 548b) |
Johan Sebastian Bach |
Fantasie nr. VII “Hope”
(vrij naar Psalm 43) |
Toon Hagen |
Prélude et Fugue sur le nom d`Alain, (Op.7) |
Maurice Duruflé |
|
Terug naar boven |
Woensdag, 8 augustus 2018
|
Everhard Zwart (1958) zoon van Willem
Hendrik Zwart, kleinzoon van Jan Zwart en leerling van Feike Asma,
ontving op jonge leeftijd zijn eerste orgellessen van zijn vader,
Willem Hendrik Zwart – organist van de Bovenkerk te Kampen – waarna
hij al spoedig deze lessen (koraalspel en literatuur) vervolgde bij
Feike Asma – organist te Maassluis. Hij studeerde aan het
Conservatorium, eerst te Utrecht, daarna te Rotterdam, waar hij in
1983 met goed gevolg afstudeerde. Hij was sinds 1979 verbonden als
organist aan de Gereformeerde Bergsingelkerk te Rotterdam. Na zijn
afstuderen werd hij uitgenodigd om, in respectievelijk Rotterdam en
Parijs, de internationale meestercursussen (interpretatie en
improvisatie) te volgen bij de bekende Franse orgelvirtuoos Jean
Guillou. In 1987 studeerde hij bij de Duitse organist Günther
Kaunzinger te Würzburg (Orgelsymfonieën van Widor en Vierne en
improvisatie). Daarnaast studeerde hij een aantal jaren
Muziekwetenschappen aan de Universiteit van Utrecht. Zijn
internationale debuut als concertorganist maakte Everhard Zwart in
1983 te Barcelona (Spanje), waarna hij regelmatig concerteerde in
verschillende landen van Europa. In 1987 werd hij hoofdorganist van
de Nederlands Hervormde Nieuwe Westerkerk te Capelle aan den IJssel.
In 2008 werd hij benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau en
in 2009 volgde de onderscheiding met de zilveren medaille van het
“Societe Arts-Sciences-Lettres” te Parijs.
Hij geniet internationaal grote bekendheid als organist door zijn
stijlvolle uitvoering van de “Hollandse Koraalkunst”, met name de
composities van zijn vader en grootvader, maar vooral door zijn
virtuoze vertolking van vele grote composities uit de
orgelliteratuur. Hij heeft een uitgebreide lespraktijk voor orgel.
Everhard Zwart is ook de vaste dirigent van een aantal Koren in de
grote regio van Rotterdam.
Meer informatie:
www.everhardzwart.nl |
Programma :
|
Fantasy in a-minor |
Thomas Åberg |
• Choralvorspiel “Wer nur den lieben Gott läßt
walten”
• Praeludium und Fuge h-moll |
Johan Sebastian Bach |
An English Suite
• Pastoral
• Air
• Frolic |
Charles Hubert Parry |
Lyric Symphony
• Prelude
• Grand Choeur
• Andante
• Scherzetto
• Adagio
• Toccata |
Rulon Christiansen |
• Canonisch voorspel Psalm 6
• Toccata Psalm 146 |
Willem Hendrik Zwart |
|
Terug naar boven |
Woensdag, 15 augustus 2018
|
Cor Ardesch (1959) studeerde orgel bij Piet
Kee aan het Sweelinck Conservatorium te Amsterdam. Daarnaast volgde
hij een opleiding Improvisatie bij Bert Matter aan het Koninklijk
Conservatorium te Den Haag.
Sinds 1998 is Cor Ardesch organist van de Grote of Onze Lieve
Vrouwekerk te Dordrecht. Op 26 september 2007 werd hij tijdens de
ingebruikname van het Bach-orgel benoemd tot stadsorganist van
Dordrecht.
Cor Ardesch doceert orgel, improvisatie en kerkelijk orgelspel. De
fraaie instrumenten in de Grote Kerk zijn een inspiratiebron voor
vele leerlingen.
Er verscheen een aantal CD’s, waarop hij het Kam-orgel van de Grote
kerk te Dordrecht bespeelt. In augustus 2016 voltooide hij de
integrale opname van de orgelwerken van J.S. Bach, gespeeld op het
Bachorgel van de Grote Kerk te Dordrecht.
Als artistiek adviseur werkt hij samen met de Werkgroep Muziek en
organiseert jaarlijks een groot aantal concerten in de Grote Kerk.
Meer informatie:
www.corardesch.nl |
(BACH-)Programma :
|
Praeludium en Fuga C-Dur (BWV 547) |
Johan Sebastian Bach |
Partite diverse sopra il corale:
Sei gegrüsset, Jesu gütig (BWV 768) |
Johan Sebastian Bach |
• Duetto I (BWV 802)
• Duetto III (BWV 804) |
Johan Sebastian Bach |
Passacaglia c-moll (BWV 582) |
Johan Sebastian Bach |
|
Terug naar boven |
Woensdag, 22 augustus 2018
|
Hayo
Boerema (1972) studeerde in Den Haag (orgel, kerkmuziek en improvisatie)
en in Rotterdam (koordirectie). Bij Jos van der Kooy, Naji Hakim en
Ben van Oosten specialiseerde hij zich verder.
Hayo is organist-titulair van de Grote of Sint-Laurenskerk in
Rotterdam.
Het orgel toegankelijk maken voor een breed publiek, dat is wat Hayo
Boerema al twintig jaar inspireert als organist, docent en
componist. Met zijn interpretaties zoekt hij naar contrasten en
extremen in de composities van zowel gevestigde als hedendaagse
componisten om daarmee de traditionele muziekliefhebber en de meer
experimentele muziekliefhebber te boeien. Zijn repertoire reikt van
Sweelinck, tot hedendaagse muziek met veel ruimte voor Bach,
Messiaen en de Franse muziek uit de 20e eeuw. Hayo is niet alleen
werkzaam als solist, maar werkt ook regelmatig samen met koren en
instrumentale ensembles.
In de zoektocht naar nieuwe wegen en vormen vergroot hij de
aantrekkingskracht van het orgel.
Zijn cross-over samenwerkingen met andere kunstenaars die ook durven
te experimenteren leidde de afgelopen jaren tot interessante
projecten met jazzmusici, schilders, zangers, gitaristen,
slagwerkers, schrijvers en projectiekunstenaars.
Awards:
1998: Eerste prijs Internationaler Orgelimprovisationswettbewerb
Anton Heiller, Wenen.
1999: Johann Pachelbel Preis en publieksprijs Internationaal.
Improvisatieconcours, Neurenberg.
1999: Grand Prix Troisième Concours Internationaux de la Ville de
Paris, Parijs. 2001: Tweede prijs, St. Albans International Organ
Festival.
2004: Tweede prijs, Internationaal Orgelconcours Nijmegen.
2005: Eerste prijs, Internationaal Orgelconcours Kotka.
Meer informatie:
www.hayoboerema.com |
Programma :
|
Concerto d-moll (nach Vivaldi) (BWV 596)
• (allegro)
• Grave
• Fuga
• Largo e spiccato
• (allegro) |
Johan Sebastian Bach |
An Wasserflüssen Babylon’ (BWV 653) |
Johan Sebastian Bach |
Improvisatie |
Hayo Boerema |
Canzona (uit ‘Folkloric Suite’) |
Jean Langlais |
Grande Pièce Symphonique, (Op.17)
• Andantino serioso – Allegro non troppo e maestoso
• Andante – Allegro – Andante
• Recitativo
• Final |
César Franck |
|
Terug naar boven |
Woensdag, 29 augustus 2018
|
Gerben Budding (1987) geeft regelmatig
orgelsoloconcerten in zowel binnen- als buitenland, en won prijzen
op diverse orgel- en improvisatieconcoursen. Van zijn orgelspel
verschenen meerdere CD’s.
Gerben is ook actief als koor- en orkestdirigent en heeft een
uitgebreide lespraktijk. Zijn opleiding ontving hij aan het Utrechts
Conservatorium, bij onder meer Reitze Smits (orgel, improvisatie),
Rob Vermeulen (koordirectie), Mark Lippe en Arnoud Heerings
(kerkmuziek). Hij behaalde de diploma’s Bachelor en Master of Music,
alsmede het diploma Kerkmusicus I voor orgel en cantoraat. Hij
volgde masterclasses en privé-lessen orgel bij o.a. Louis Robilliard
(Franck), Martin Haselböck (Bach) en Thierry Escaich (improvisatie).
Hij volgde een aantal malen de Kurt Thomascursus voor
orkestdirectie.
Gerben is dirigent van orkest Intermezzo te Gouda, Christelijke
Oratorium Vereniging ‘Excelsior’ Ede, de Christelijke
Oratoriumvereniging te Putten en de Christelijke Oratoriumvereniging
‘Laus Deo’ te Gouda. Hij verricht regelmatig werkzaamheden als
pianorepetitor bij koor- en solistenrepetities. Als (koor)zanger is
hij actief bij verschillende koren en ensembles, waaronder Kamerkoor
Ars Musica o.l.v. Patrick van der Linden.
Zijn repertoire als dirigent en organist omvat alle stijlperioden.
Meerdere malen verzorgde hij de première van nieuwe orgelwerken in
de Nicolaïkerk te Utrecht (o.a. werk voor orgel, elektronica en
beiaard) en dirigeerde hij een in 2007 geschreven koorwerk (met
improvisatie elementen) in de Jacobikerk te Utrecht. Gerben is zeer
actief als continuo-speler en begeleider op zowel orgel als
klavecimbel.
Gerben Budding was organist van de Grote Kerk te Gorinchem, per 1
juli 2018 is hij benoemd tot hoofdorganist van de Grote- of Sint
Janskerk te Gouda, tevens als Stadsorganist van Gouda. Daarnaast is
hij Vesperorganist van de Utrechtse Domkerk.
Meer informatie:
www.gerbenbudding.nl |
Programma :
|
Fantasie en Fuga over Psalm 66, (Op.62) |
Samuel de Lange jr. |
‘Aus tiefer Not schrei’ ich zu dir’ (Psalm 130),
(BWV 38) |
Johan Sebastian Bach/Franz Liszt |
Improvisatie over een Psalmmelodie |
Gerben Budding |
‘Ein feste Burg ist unser Gott’ (Psalm 46), (BWV
720) |
Johan Sebastian Bach |
Partita over Psalm 77
Ter nagedachtenis aan Dr. H. Vreekamp (1943-2016), predikant
• Vers 1 'Roepend om gehoor te vinden...'
• Vers 2 ''s Nachts doet Gij mijn ogen staren...'
• Vers 3 'Zou de Heer zijn volk verstoten?'
• Vers 4 'God, op wat Gij eens verrichtte...' (met Psalm 8 'Wat is de
mens dat Gij zijner gedenkt')
• Vers 5 'Toen Gij door het diepst der zee ging...'
• Vers 6 'God, uw pad was door de golven...' |
Gerben Budding |
Uit: Seven Sketches on Verses from the Psalms
• Preambule (Psalm 23:2)
• Exsultemus (Psalm 81:1-3) |
Percy Whitlock |
Psalm 130
• Zetting
• Chaconne
• Bicinium
• Motet
• Canon
• Air
• Gigue |
Wim Kamp |
Phantasie über den Choral:
'Halleluja, Gott zu loben bleibe meine Seelenfreud' (Psalm 146),
(Op.52/3) |
Max Reger |
|
Terug naar boven |