Woensdag, 6 juli 2017
Matthias Havinga (1983) is concertorganist en pianist. Hij
studeerde summa cum laude af bij Jacques van Oortmerssen aan het
Conservatorium van Amsterdam, waar hij ook zijn pianodiploma behaalde
bij Marcel Baudet. Aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag
studeerde hij kerkmuziek bij Jos van der Kooy en Theo Goedhart. Matthias
won prijzen op verschillende internationale orgelconcoursen, waaronder
de eerste prijs op de Third Kotka International Organ Competition in
Finland, 2009. Hij concerteerde in talloze Europese landen, Rusland en
de VS. Zijn Cd’s ‘J.S.Bach-Italian Concertos’, ‘Passacaglia’ en ‘Dutch
Delight’, uitgekomen bij Brilliant Classics, werden door pers en publiek
lovend ontvangen.
Matthias is assistent-hoofdvakdocent orgel aan het Conservatorium van
Amsterdam en docent theorie aan de Excellence-afdeling voor jong talent
van de Muziekschool Amsterdam. Hij is een veelgevraagd solist,
continuospeler en pianobegeleider bij koren en orkesten, waaronder het
Nederlands Kamerkoor, Collegium Vocale Gent en het Rotterdams
Philharmonisch Orkest.
Samen met blokfluitiste Hester Groenleer vormt hij een vast duo, dat
streeft naar vernieuwende, verrassende programma’s die ondanks
ongebruikelijk repertoire toch toegankelijk en gevarieerd zijn. Hij is
organist-titulaire van het driemanuaals Bätz-orgel uit 1830 in de
Koepelkerk of Ronde Lutherse Kerk, Amsterdam, en organist van de Oude
Kerk gemeente te Amsterdam, waar hij het Vater/Müller-orgel (1726/1738)
en het Ahrend-orgel (1965) bespeelt.
Zie voor meer informatie:
www.matthiashavinga.com
Programma :
|
uit: 15 Versets sur les Vêpres de la Vierge (Op.
18)
• Antiphon 1 ‘While the king sitteth at his table’
• Antiphon 3 ‘I am black but comely’
• Antiphon 4 ‘Lo, the winter is past’
• Antiphon 5 ‘How fair and pleasant art thou’
• Ave Maris Stella 3 ‘As we journey, aid our weak endeavor.‘
• Ave Maris Stella 4 ‘Amen (Finale) |
Marcel Dupré |
Cantabile |
César Franck |
a. Scherzo
uit: Midsommernachtstraum (arrangement Yannick Merlin)
b. Sonata VI
• Choral mit Variationen (Vater unser im Himmelreich)
• Fuga
• Finale – Andante |
Flelix Mendelssohn Bartholdy |
a. Allein Gott in der Höh’ sei Ehr’ (BWV 676)
b. Toccata in F (BWV 540) |
Johann Sebastian Bach |
Terug naar boven |
Woensdag, 12 juli 2017 Ben van Oosten
(1955) studeerde orgel en piano aan het Sweelinck Conservatorium in
Amsterdam en vervolgens in Parijs.
Op 11-jarige leeftijd kreeg Ben van Oosten zijn eerste aanstelling als
kerkorganist en vier jaar later debuteerde hij als concertorganist.
Sindsdien treedt hij met groot succes op in de belangrijkste orgelcentra
over de gehele wereld en vestigde hij zijn reputatie als een van de
vooraanstaande internationale concertorganisten.
Naast zijn uitgebreide concertpraktijk is Ben van Oosten een veelgevraagd
docent bij internationale academies (o.a. Zomeracademie te Haarlem, McGill
University Organ Academy te Montréal, Torch Center te Seoul) en jurylid bij
de belangrijke internationale orgelconcoursen (o.a. Parijs, Chartres,
Nürnberg, München, Landsberg, St. Albans, Birmingham, Genève, Dublin).
Zijn opzienbarende cd-opnamen van het Franse symfonische orgelrepertoire
(o.a. de acht sonates van Guilmant en het complete orgeloeuvre van Widor,
Vierne, Dupré en Saint-Saëns) werden met verschillende internationale
prijzen onderscheiden (o.a. Preis der deutschen Schallplattenkritik, Choc du
Monde de la Musique, Diapason d’Or). Zijn Dupré-integrale werd in Duitsland
bekroond met de prestigieuze Echo Klassik Preis 2011.
Van zijn hand verscheen bovendien een omvangrijke biografie over
Charles-Marie Widor.
Vanwege zijn grote verdiensten voor de Franse orgelmuziek werd Ben van
Oosten driemaal onderscheiden door de Société Académique
“Arts-Sciences-Lettres” te Parijs.
De Franse regering benoemde hem tot Chevalier (1998) en Officier (2011) dans
l’Ordre des Arts et des Lettres. In 2010, bij zijn 40-jarig jubileum als
concertorganist, werd hij benoemd tot Ridder in de Orde van de Nederlandse
Leeuw.
Ben van Oosten is als hoofdvakleraar orgel verbonden aan Codarts (Rotterdams
Conservatorium). Sinds 1990 is Ben van Oosten organist van de Grote Kerk te
Den Haag en aldaar artistiek leider van het jaarlijkse “Internationaal
Orgelfestival”.
Programma :
|
• Praeludium, Trio und Fuge in Bes (BWV 545 en
1029)
(naar een handschrift van Benjamin Cooke, 1734-1793)
• Allein Gott in der Höh’ sei Ehr’ (BWV 662) |
Johann Sebastian Bach |
Konzertante Kirchensonate in C (KV 336) |
Wolfgang Amadeus Mozart |
Larghetto in fis |
Samuel Sebastian Wesley |
• Prélude et Fugue in Es (Op. 99/3)
• Bénédiction nuptiale (Op. 9) |
Camille Saint-Saëns |
• Te lucis ante terminum (Op. 38/5)
• Verbum supernum (Op. 45/8)
• Souvenir (Op. 65bis) |
Marcel Dupré |
Final, (Op. 21) |
César Franck |
Terug naar boven |
Woensdag, 19 juli 2017
Willem van Twillert (1952) studeerde aan het Sweelinck
conservatorium te Amsterdam bij Piet Kee (orgel, improvisatie en
compositie), Willem Brons (tweede hoofdvak piano) en ondermeer bij
Robert Heppener (muziektheorie), Mevr. Belinfante (compositie, analyse,
harmonie en contrapunt) en Jan Pasveer (koordirectie).
Vanaf 1975 volgde hij ook drie jaar hoofdvak orkestdirectie bij Anton
Kersjes. In 1976 behaalde hij het praktijkdiploma Kerkmuziek en in 1978
het diploma Uitvoerend Musicus cum laude (gemiddelde cijfer een 10) met
de aantekening voor improvisatie bij de acte muziekonderwijs-B voor
orgel.
Een beurs stelde hem van 1978 tot 1981 in de gelegenheid zich te
specialiseren in oude muziek bij Gustav Leonhardt (orgel), Anneke
Uittenbosch (clavecimbel) en Klaas Bolt (stijlimprovisatie).
In 1976 was hij de eerste (en tot nu toe enige) Nederlandse finalist van
het Franse concours Grand Prix de Chartres. Hij volgde cursussen bij
Daniel Roth, Ewald Kooiman (literatuur), Hans Haselböck, Zsigmond
Szathmáry en Peter Planyavsky (improvisatie).
Bestudering van het achttiende eeuwse Duitse orgelrepertoire vormde een
aanknopingspunt voor zijn eerste koraalbewerkingen, waarvan zowel
bladmuziek als CD’s in diverse series zijn gepubliceerd. Sinds 2006
componeert hij ook voor orkest en kamermuziekensembles.
Als organist ontwikkelde hij zich tot een gevraagde gast op
orgelconcertpodia, onder andere te Italië en USA. Van Twillert geniet
internationaal bekendheid door zijn CD-opnamen. Behalve orgeldocent aan
de Stedelijke Muziekschool te Zwolle was hij 2003 directeur/eigenaar van
een particuliere muziekschool te Bunschoten. Hij was jurylid bij
verschillende orgelconcoursen.
Sinds 2001 werkt hij ook als DVD- en CD- producer en labeleigenaar.
Thans zijn vijf DVD- producties op zijn label STPOP verschenen.
Meer informatie:
www.willemvantwillert.nl
Programma :
|
Ein feste Burg ist unser Gott |
Matheus Le Maistre |
Allerhande danserye [Amsterdam 1551]
Gavotte & Tripel |
Tilman Susato |
‘Aus tiefer Not’ |
Johannes Van Lublin |
Chaconne [Uit: ‘The Fairy Queen’, 1689] |
Henry Purcell |
Uit: Antiche Danze ed Arie [ed.1917 - 1931]
• Balletto detto 'Il Conte Orlando' [1599] van Simone Molinaro |
Ottorino Respighi |
Cantata (BWV 208): Aria ‘Was mir behagt, ist nur
die muntre Jagd’
[1713] Arrangement voor orgel |
Johann Sebastian Bach |
‘Christ lag in Todesbanden’
‘Mache dich mein Geist bereit’ |
Gottfried August Homilius |
Marche funèbre en Chant Séraphique |
Alexandre Guilmant |
Entrée (Op. 62) |
Marcel Dupré |
The Messenger on the Hill [2014] |
Ad Wammes |
Sortie (Op. 62) |
Marcel Dupré |
Partita over de Avondzang |
Willem Van Twillert |
‘Auf tiefer Not schrei ich zu dir’ (Op. 65) |
Sigfrid Karg-Elert |
Simfonie Gregoriana [2008-2017]
• Toccata [Dic nobis, Maria: Quid vidisti in via? / Victimae
paschali laudes]
“Zeg het ons Maria, wat is ’t dat gij gezien hebt? Laat ons
’t lam van Pasen loven”. |
Willem Van Twillert |
Terug naar boven |
Woensdag, 26 juli 2017
Dirk Out (1949) ontving zijn eerste orgellessen van Albert de
Groot op de muziekschool in IJmuiden. Hij behaalde in 1978 aan het
Sweelinckconservatorium te Amsterdam het solistendiploma voor orgel.
Zijn leraren waren Simon C. Jansen, Klaas Bolt en Bernard Bartelink.
Hij was in de jaren '80 en '90 een veelgevraagd begeleider bij radio- en
televisieopnamen van de NCRV. Tevens was hij in die periode dirigent van
een aantal koren. Op het eerste César Franckconcours in 1976 in de
Kathedrale Basiliek in Haarlem behoorde hij tot de prijswinnaars.
Van 1991 tot en met 2011 was hij directeur van het Kunstencentrum Velsen
in IJmuiden (ruim 1.500 leerlingen en 50 medewerkers).
Als organist is hij een veelgevraagd begeleider en treedt daarnaast ook
steeds meer op als solist bij orgelconcerten. Hij maakte concertreizen
door o.a. Engeland, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland, Tsjechië, Zweden,
Canada en de Verenigde Staten.
In 2005 werd hij onderscheiden door de ‘Société Académique d’ Éducation
et d’ Encouragement Couronné par l’ Académie Française Arts, Sciences et
Lettres’ vanwege zijn verdiensten voor de Franse orgelcultuur.
Van 1983 tot 2010 was Dirk Out vaste organist in de Vijverwegkerk in
Bloemendaal (Radio Bloemendaal). Op dit moment speelt hij regelmatig
kerkdiensten in Bloemendaal (Dorpskerk), Naarden (Grote Kerk) en in
IJmuiden (Nieuwe Kerk).
Hij is voorzitter van de werkgroep Internationaal César Franck Concours.
Dit concours wordt eenmaal in de drie jaar gehouden in de Kathedrale
Basiliek Sint Bavo in Haarlem.
Zie voor meer informatie:
www.dirkout.nl
Programma :
|
Toccata in F (BuxWV 157) |
Dietrich Buxtehude |
Triosonate nr. VI in G (BWV 530)
• Vivace
• Lente
• Allegro |
Johann Sebastian Bach |
Voluntary II in A minor
• Andante
• Allegro |
John Stanley |
Capriccio |
John Ireland |
Adagio in E major |
Frank Bridge |
Uit Symphonie III (Op.28):
• Allegro Maestoso (deel 1)
• Cantilène (deel 2)
• Final (deel 5) |
Louis Vierne |
Terug naar boven |
Woensdag, 2 augustus 2017
Gerrie Meijers, organist en pianist, studeerde met
onderscheiding af als Uitvoerend Musicus. Haar docenten orgel waren
Johan van Dommele en Hans van Nieuwkoop, haar docenten piano Arthur
Hartong en Jacques Hendriks. Op de internationale orgelconcoursen van
Toulouse en Nijmegen won ze prijzen en van de Société Academique
“Arts-Sciences-Lettres” ontving zij de zilveren medaille vanwege haar
verdiensten voor de Franse muziek.
Gerrie concerteert in binnen- en buitenland en is zeer actief als
begeleidster met een uitgesproken voorkeur voor het vocale genre in de
breedste zin van het woord.
Zij is organist van de Remonstrantse Kerk te Haarlem en
pianist/correpetitor bij een groot aantal koren.
Zij vormt duo’s met de zangeressen Wieke Ubels, Annette Stallinga en
Cecile Roovers en een vierhandig duo met Christine Kamp.
Als freelancer werkt ze ook regelmatig bij Holland Opera, Stichting
Vocaal Talent Nederland, Casuquo, Stem van Haarlem, Zangstudio Haarlem
en het Orlandus-ensemble.
Gerrie Meijers maakte diverse radio- en cd-opnamen waaronder de
Goldberg-Variationen van Bach op orgel en de Symphonie-Passion van Duprè
in de OLV-kathedraal van Antwerpen.
Bijzondere producties waar ze haar medewerking aan verleende waren o.a.
het muziektheaterprogramma Liefde op de Schop met Cecile Roovers en
Verele Vorstman(filmmaakster), de dansvoorstelling Pulse in het
Orgelpark op muziek van Ligeti, de première van het Fukushima requiem
van Zsigmond Szathmáry tijdens het openingsconcert van het
Internationaal Orgelfestival Haarlem, het minimal music concert
Landscape in sound en de muziekvoorstelling Luther van Boudewijn
Tarenskeen voor bariton, koor Cappella Amsterdam en orgel.
De kindervoorstelling ‘voor het slapen gaan’ van Cecile Roovers(zang) en
Gerrie Meijers(orgel) ging in première in de St. Servaas Basiliek van
Maastricht en met de Lichtbende maakte ze de muziekproductie Zeven dagen
met muziek van Messiaen op speciaal verzoek van het Orgelpark. Als een
soort pendant ging dit jaar, ook in het Orgelpark, de voorstelling Zeven
nachten in première, wederom in samenwerking met de Lichtbende, waarbij
de muziek van Gorecki en Gubaidulina het uitgangspunt was.
Programma :
|
Praeludium e-moll (BWV 548a) |
Johann Sebastian Bach |
Trio super ‘Allein Gott in der Höh sei Ehr’
à 2 Clav. et Ped. (BWV 664) |
Johann Sebastian Bach |
‘Erbarm dich mein, o Herre Gott’ (BWV 721) |
Johann Sebastian Bach |
Fantasia super ‘Komm, Heiliger Geist’
in organo pleno, canto fermo in pedale (BWV 651) |
Johann Sebastian Bach |
‘Allein Gott in der Höh sei Ehr’
à 2 Clav. et Ped., canto fermo in Soprano (BWV 662) |
Johann Sebastian Bach |
Contrapunctus I uit Die Kunst der Fuge (BWV 1080/1) |
Johann Sebastian Bach |
‘Allein Gott in der Höh sei Ehr’
à 2 Clav. et Ped., canto fermo Tenore (BWV 663) |
Johann Sebastian Bach |
Fuge e-moll BWV (548b) |
Johann Sebastian Bach |
Terug naar boven |
Woensdag, 9 augustus 2017
Jan Hage (1964) volgde orgellessen bij Kees van Eersel en
studeerde vervolgens orgel (docent Jan Welmers) en Theorie der Muziek
aan het Utrechts Conservatorium, Muziekwetenschap aan de
Rijksuniversiteit Utrecht en Kerkmuziek aan het Nederlands Instituut
voor de Kerkmuziek te Utrecht. Hij behaalde de diploma's Docerend
Musicus en Uitvoerend Musicus Orgel (met aantekening Improvisatie), het
praktijkdiploma Kerkelijk Orgelspel (alle drie met onderscheiding) en
het doctoraal diploma Muziekwetenschap. Vervolgens studeerde hij
gedurende twee jaar orgel bij André Isoir aan het Conservatoire National
de Région te Boulogne-Billancourt. Hij rondde deze studie af met het
behalen van de Prémier Prix 'à l'unanimité du jury'. Hij won eerste
prijzen tijdens concoursen te Leiden, Bolsward, Schaffhausen en
Poitiers.
In 2006 ontving hij de médaille d'argent van Société Académique
Arts-Sciences-Lettres te Parijs vanwege zijn verdiensten voor de Franse
orgelcultuur.
Jan Hage geeft vele concerten in binnen- en buitenland en maakt radio-
tv- en cd-opnames. Hij is een warm pleitbezorger en veelgevraagd
interpreet van hedendaagse orgelmuziek. Als solist trad hij op met o.a.
de Slagwerkgroep Den Haag, het Asko Ensemble en het Rotterdams
Philharmonisch Orkest. Als componist schreef hij werken voor orgel en
ensembles. Op 1 juni 2011 werd Jan benoemd als organist van de Domkerk
te Utrecht.
Zie voor mer informatie:
www.janhage.nl
Programma :
|
Uit: Suite du 4e Ton
• Plein jeu
• Cromorne en taille
• Duo
• Basse de Trompette
• Trio
• Dialogue
• Petit Plein Jeu |
Jean-Adam Guilain |
Schmücke dich, o liebe Seele (BWV 654) |
Johann Sebastian Bach |
Uit Pièces de Fantaisie (Op. 55)
• Naïades |
Louis Vierne |
Paraphrase du psaume 136: super flumina Babylonis
(Op. 15)
• Tristesse des Hébreux captifs de Babylone
• Lamentation au souvenir de Jérusalem
• Babylone la Superbe
• Les Hébreux maudissent leurs vainqueurs |
Léonce de Saint Martin |
Carillon Orléanais |
Henri Nibelle |
Passacaglia in c-moll (BWV 582) |
Johann Sebastian Bach |
Terug naar boven |
Woensdag, 16 augustus 2017
Christiaan Ingelse (1948) studeerde orgel bij Piet van Egmond en
aan het Koninklijk Conservatorium voor Muziek te Den Haag bij Adriaan
Engels en Wim van Beek. Bij het behalen van zijn solistendiploma ontving
hij de zilveren Fock-medaille en de Nicolai-prijs.
Hij bekroonde zijn studie met het behalen van de Prix d’ Exellence. Ter
voorbereiding hiervan specialiseerde hij zich in de Barokmuziek bij
Gustav Leonhardt en in Wenen aan de Hochschule für Musik und
darstellende Kunst bij Herbert Tachezi.
Christiaan Ingelse is hoofdorganist van de St. Janskerk te Gouda.
Hij geeft concerten in binnen- en buitenland.
Hij maakte vele CD’s, waaronder een integrale opname op dubbel CD van
het “Dritter Theil der Clavier Übung “ van Johann Sebastian Bach en een
CD-productie getiteld: “Orgelmuziek uit Gouda’s St.-Jan en andere
Nederlandse orgelmuziek”.
Christiaan Ingelse is actief als componist van koraalbewerkingen voor
orgel. Hij componeert in verschillende stijlen: barok, romantisch en
gematigd modern.
Veel van zijn composities zijn als bladmuziek uitgegeven bij o.a. Den
Hertog en Willemsen.
Hij maakte twee CD’s met eigen psalmcomposities: Canticum Novum en
Psalmen, bron van inspiratie.
Christiaan Ingelse schreef een, inmiddels veel gebruikte, zesdelige
nieuwe lesmethode voor kerkorgel: Organo Pleno, en een driedelig
supplement Organo Pleno + (uitgegeven bij Uitgeverij Willemsen).
Christiaan Ingelse werkte als redacteur en auteur mee aan het Nieuw
Handboek voor de Kerkorganist (Uitgave: Boekencentrum)
www.christiaaningelse.nl Zie voor meer informatie:
www.christiaaningelse.nl
Programma :
|
Partita 2 in c (BWV 826)
• Sinfonia
• Allemande
• Courante
• Sarabande
• Rondeaux
• Capriccio |
Johann Sebastian Bach |
Vater unser im Himmelreich
à 2 Claviers et Pedal |
Georg Böhm |
Sonate I
• Allegro moderato e serioso
• Adagio
• Andante. Recitativo
• Allegro vivace assai |
Felix Mendelssohn Bartholdy |
Herzlich tut mich verlangen |
Johannes Brahms |
Psalm 150
• Preludium: Hallelujah. Looft God in zijn heiligdom
• Koraal: Looft God, looft Hem overal
• Looft Hem met bazuingeschal
• Looft Hem met harp en citer
• Looft Hem met tamboerijn en reidans (Rondo)
• Looft Hem met snarenspel en fluit
• Looft Hem met klinkende en schallende cimbalen
• Koraal: Hef bazuin uw gouden stem
• Toccata-Postludium: Alles wat adem heeft love, den Here.
Hallelujah. |
Christiaan Ingelse |
Terug naar boven |
Woensdag, 23 augustus 2017 Ko
Zwanenburg (1963) studeerde orgel, piano en kerkmuziek aan het
Nederlands Instituut voor Kerkmuziek te Utrecht. Aan het Utrechts
Conservatorium behaalde hij het diploma Uitvoerend Musicus Orgel. Zijn
docent was Jan Welmers. Bij Bert Matter volgde hij een cursus improvisatie.
Zijn studie werd bekroond met een eervolle vermelding voor het uitvoeren van
20e-eeuwse muziek. Het geven van concerten en het begeleiden van solisten en
koren combineert hij met lesgeven in zijn eigen praktijk voor orgel en
piano. Ko Zwanenburg is cantor-organist van de Nicolaïkerk in Utrecht. De
Nicolaïcantorij en de Vespercantorij staan onder zijn leiding. Met de
Cappella di San Nicolai voert hij regelmatig Bachcantates uit tijdens
cantatediensten en vespers in de Nicolaïkerk. Als uitvoerend musicus is hij
te beluisteren op de cd ‘Jan Welmers Organ Works’ (1999) en ‘50 jaar
Marcussen-orgel Nicolaïkerk Utrecht’ (2006). Nieuwe Nederlandse muziek van
o.a. Ad Wammes, Jacques Bank, Berry van Berkum, Daan Manneke, Andries van
Rossem, Wim de Ruiter en Jan Welmers voerde hij uit met Ties Mellema
(saxofoon), Fredrike de Winter (slagwerk) en Arco van Zon (hobo).
Als adviseur is hij betrokken bij de Stichting Culturele Evenementen
Nicolaïkerk te Utrecht.
Zie voor meer informatie:
www.nicolaiconcerten.nl
Programma :
|
Preludium in e |
Nicolaus Bruhns |
• Von Gott will ich nicht lassen (BWV 658)
• Trio super ‘Herr Jesu Christ, dich zu uns wend’ (BWV 655) |
Johann Sebastian Bach |
Sonate III
• Con moto maestoso
• Andante tranquillo |
Felix Mendelssohn-Bartholdy |
• Scherzo in fis (Op. 80)
• Siciliano in e (Op. 47)
• Gigue in d |
Max Reger |
Präludium und Fuge über B-A-C-H |
Franz Liszt |
Terug naar boven |
Woensdag, 30 augustus 2017
Rien Donkersloot (1985) kreeg zijn eerste orgellessen bij Arie
van den Berg uit Barendrecht. Vervolgens studeerde hij bij Arjen
Leistra. Hij behaalde als amateur reeds 1e, 2e en 3e prijzen op
orgelconcoursen. Hij studeerde orgel aan het Rotterdams Conservatorium.
In juni van 2006 behaalde hij het diploma 1e fase cum laude,
hoofdvakdocent was Bas de Vroome. Tevens behaalde hij het diploma
kerkmuziek Hij studeerde voor het diploma 2e fase bij Ben van Oosten en
Bas de Vroome. In juni 2008 sloot hij deze studie cum laude af. Hij
volgde orgelcursussen bij Michel Chapuis, Andres Cea Galan, Harald
Vogel, Olivier Latry, Zsigmond Szathmary en Thomas Trotter. In 2003 won
hij de 3e prijs op het orgelconcours voor orgelstudenten in Brielle. In
2004 won hij het orgelconcours te Leiden voor conservatorium studenten
in de categorie romantiek/20e/21e eeuw. In september van 2005 won hij de
1e prijs op het orgelconcours voor orgelstudenten in Brielle. Rien is
organist van de St. Joriskerk in Amersfoort en van de Laurentiuskerk in
Mijnsheerenland. Verder heeft hij een uitgebreide lespraktijk en is hij
actief als (koor)begeleider. Van zijn spel verschenen vier cd’s, die in
de pers zeer positief werden ontvangen.
Zie voor meer informatie:
www.riendonkersloot.nl
Programma :
|
Toccata und Fuge in d (BWV 565) |
Johann Sebastian Bach |
O Lamm Gottes unschuldig (3 versus) (BWV 656) |
Johann Sebastian Bach |
Trio in c moll
• Adagio
• Allegro |
Johann Sebastian Bach |
“Liebster Jesu, wir sind hier” (BWV 634, 706) |
Johann Sebastian Bach |
Concerto in d moll (BWV 596)
naar Antonio Vivaldi, Concerto (Op. 3, No. 11, RV565)
• zonder aanduiding
• Adagio
• Fuga (Allegro)
• Largo
• Allegro |
Johann Sebastian Bach |
Largo ma non tanto (BWV 1043)
(uit: Concerto voor 2 violen en orkest) |
Johann Sebastian Bach |
Preludium und Fuge in D (BWV 532) |
Johann Sebastian Bach |
Terug naar boven |